Advokater griber i egen barm: Der skal tænkes i nye ideer

Advokatfirmaer har ikke udviklet forretningen så aggressivt som andre rådgivere og skal udtænke nye forretningsideer, lyder det fra branchefolk.
Væksten har været svagere for advokater end andre rådgivere, og det bør få ledelserne til at overveje, om rådgivningen er for snæver, mener managing partner Finn Schwarz, Horten. | Foto: Horten
Væksten har været svagere for advokater end andre rådgivere, og det bør få ledelserne til at overveje, om rådgivningen er for snæver, mener managing partner Finn Schwarz, Horten. | Foto: Horten

Advokatfirmaerne skal bruge kræfter på at udvikle nye forretningsideer og passe på ikke at lade sig lulle i søvn af god indtjening og tilfredse kunder. Sådan lyder opfordringen fra flere erfarne branchefolk efter en årrække, hvor advokatbranchen har fået baghjul af andre typer rådgivere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også