AdvokatWatch

Virksomheder kræver opmærksomhed fra advokater: Tal mere med os!

Advokatfirmaer skal blive mere effektive, interessere sig mere for kunderne og give ren besked om, hvad de koster, viser en undersøgelse med tilbagemeldinger fra 240 store, danske virksomheder.

"Virksomhederne ønsker en meget højere grad af interaktion med advokatfirmaet. Man vil ses oftere og have en løbende dialog, også mellem opgaverne," siger Martin Salomon, chef for Legal Research i analysehuset Kantar Sifo Prospera.

Danske advokatfirmaer bør stramme sig an for at hjælpe virksomhedskunder hurtigere fra A til B og være klare i spyttet om prisen. Og så må de gerne tjekke ind hos kunderne, også når der ikke er en konkret opgave.

Det er ifølge analysehuset Kantar Sifo Prospera meldingen fra en lang række af landets store virksomheder. Kantar Sifo Prospera har siden 2014 gennemført en årlig survey om danske virksomheders relation til advokatfirmaerne, og Martin Salomon, chef for Legal Research, gennemgår her de tre punkter, hvor virksomhederne især efterlyser forbedringer:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AdvokatWatch

Ugens bedste historier på AdvokatWatch

I denne uge fik landets advokater en ny guide til hvidvaskregler og flere opgaver på bordet på baggrund af Ruslands invasion i Ukraine. Branchens topchefer meldte derudover ud, at fleksibilitet er et konkurrenceparameter, men fasttidskontrakter lader vente på sig.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AdvokatWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier