Life science-advokat advarer om at tolke nye SoMe-regler for firkantet

Nye retningslinjer fra lægemiddelindustriens etiske nævn skal gøre det nemmere for ansatte i medicinalindustrien at færdes på sociale medier. Men retningslinjerne giver stadig anledning til usikkerhed, mener advokatfirma.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
AF ELIZABETH MØNSTED JOHANSEN

Balancen mellem ulovlig reklame og tilladte opdateringer og delinger på sociale medier som Facebook og Linkedin er hårfin, når ansatte i medicinalindustrien sætter sig til tasterne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også