Forbrugervagthund advarer advokater mod at stole blindt på tal fra Danske Bank

Inkassosager fra Danske Bank skal ses efter i sømmene, før gælden inddrives, lyder det fra Forbrugerombudsmanden. Det kan være en overtrædelse af god advokatskik, hvis undersøgelsen ikke foretages.
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen | Foto: Stine Bidstrup/ERH
AF MICHAEL TRIER DUELUND OG MAIKEN REIMER RØNNEBERG

Når et advokatfirma eller et inkassofirma får en sag i hånden fra Danske Bank, skal bankens beregning af gælden lige ses efter en ekstra gang, før debitor opsøges og afkræves betaling.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår