Hos banker er mediation et ubrugt værktøj: Kan blive løsning i kølvandet på coronakaos

Mediation bliver sjældent brugt til løsning af konflikter blandt danske virksomheder. Men hos Jyske Bank ser man det som et oplagt værktøj, hvis coronakrisen skulle udløse et stigende antal tvister.
Hos Jyske Bank har man sjældendt brugt mediation, men bankens juridiske direktør ser det som en god løsning i kølvandet på coronakrisen. | Foto: HENNING BAGGER/Henning Bagger / henning bagger
Hos Jyske Bank har man sjældendt brugt mediation, men bankens juridiske direktør ser det som en god løsning i kølvandet på coronakrisen. | Foto: HENNING BAGGER/Henning Bagger / henning bagger

Coronakrisen kan udløse et omfattende oprydningsarbejde for virksomheder, advokater og domstole.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også