Professor efterlyser klarere regler for advokaters markedsføring

Advokatfirmaers jagt på klienter, der vil deltage i gruppesøgsmål, bør underlægges de advokatetiske regler, mener dr.jur. Mads Bryde Andersen. Advokatrådet afviser behovet.
Professor, dr.jur. Mads Bryde Andersen, Københavns Universitet. | Foto: Ritzau Scanpix/Stine Bidstrup
Professor, dr.jur. Mads Bryde Andersen, Københavns Universitet. | Foto: Ritzau Scanpix/Stine Bidstrup
AF KAJ HØIVANG

Selvom der i de advokatetiske regler er sat ret snævre grænser for advokaters markedsføring og for den adfærd, der kan udøves i forhold til at opsøge klienter med forslag om konkrete sagsanlæg, så falder gruppesøgsmål som fænomen samt markedsføringen af dem angiveligt uden for reglerne. Og det er noget, som Advokatsamfundet bør overveje at se nærmere på, mener professor, dr.jur. Mads Bryde Andersen, Københavns Universitet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også