Professor efterlyser klarere regler for advokaters markedsføring
![Professor, dr.jur. Mads Bryde Andersen, Københavns Universitet. | Foto: Ritzau Scanpix/Stine Bidstrup](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8924616.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Mads%2520Bryde%2520Andersen.jpg)
Selvom der i de advokatetiske regler er sat ret snævre grænser for advokaters markedsføring og for den adfærd, der kan udøves i forhold til at opsøge klienter med forslag om konkrete sagsanlæg, så falder gruppesøgsmål som fænomen samt markedsføringen af dem angiveligt uden for reglerne. Og det er noget, som Advokatsamfundet bør overveje at se nærmere på, mener professor, dr.jur. Mads Bryde Andersen, Københavns Universitet.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.