AdvokatWatch

Danske Advokater går til Forbrugerombudsmanden: Vil falsk markedsføring til livs

Danske Advokater vil bruge Forbrugerombudsmanden til at finde ud af, hvor grænserne for advokaters markedsføring går. "Vi vil have en sikkerhed for, at advokater ikke bedriver en markedsføring, som ikke er i orden," siger direktør for Danske Advokater i interview med AdvokatWatch. Flere aktuelle sager har sat spotlys på problemet.

Paul Mollerup, adm. direktør i Danske Advokater, vil have Forbrugerombudsmanden til at undersøge, om der er noget at komme efter, når det gælder advokaters markedsføring. | Foto: PR

For forbrugere skal det være slut med at være i tvivl, om det egentlig er advokater, jurister eller studentermedhjælpere, der læser en købskontrakt igennem før et boligkøb, eller om et firma er landsdækkende og har indgående lokalt kendskab, hvis det har én postkasse i en by.

Det mener Paul Mollerup, adm. direktør i Danske Advokater, som nu vil bede Forbrugerombudsmanden om at gå advokatbranchen i sømmene og fastslå, hvor grænsen går, når advokatfirmaer markedsfører sig selv. Det er netop blandt ombudsmandens opgaver at holde øje med overholdelsen af markedsføringsloven.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AdvokatWatch

Ugens bedste historier på AdvokatWatch

Kammeradvokatens topchef Jens Bødtcher-Hansen håber på ro omkring den ombruste kammeradvokatordning, sagde han i ugens løb. Derudover bød ugen på historier om blandt andet udfordringer med at få møderet for landsret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier