Danske Advokater går til Forbrugerombudsmanden: Vil falsk markedsføring til livs

Danske Advokater vil bruge Forbrugerombudsmanden til at finde ud af, hvor grænserne for advokaters markedsføring går. "Vi vil have en sikkerhed for, at advokater ikke bedriver en markedsføring, som ikke er i orden," siger direktør for Danske Advokater i interview med AdvokatWatch. Flere aktuelle sager har sat spotlys på problemet.
Paul Mollerup, adm. direktør i Danske Advokater, vil have Forbrugerombudsmanden til at undersøge, om der er noget at komme efter, når det gælder advokaters markedsføring. | Foto: PR
Paul Mollerup, adm. direktør i Danske Advokater, vil have Forbrugerombudsmanden til at undersøge, om der er noget at komme efter, når det gælder advokaters markedsføring. | Foto: PR

For forbrugere skal det være slut med at være i tvivl, om det egentlig er advokater, jurister eller studentermedhjælpere, der læser en købskontrakt igennem før et boligkøb, eller om et firma er landsdækkende og har indgående lokalt kendskab, hvis det har én postkasse i en by.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også