AdvokatWatch

Advokatfirmaer satser på fornuften på sociale medier

Vejen til god Facebook-stil er viden og retningslinjer, ikke hårde forbud, lyder det fra store advokatfirmaer.

”Vi kan opfordre til opførsel osv., men folk har ytringsfrihed, og vi kan ikke forbyde ytringer,” siger Mads Rau-Kaufmann, forretningsudviklingschef hos Horten. | Foto: Horten

Klare retningslinjer og en generel opfordring til at udvise en adfærd, der er passende for en advokat. Det er ifølge flere advokatfirmaer den bedste måde at forsøge at undgå bommerter på de sociale medier på.

En stribe advokater har været så grovkornede på Facebook, at det har udløst kritik og bøder i Advokatnævnet. Men ifølge Mads Rau-Kaufmann, forretningsudviklingschef hos advokatfirmaet Horten, er detaljerede regler ikke måden at undgå møgsager på nettet på.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AdvokatWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AdvokatWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier