Branchemedie: Advokater efterspørger formidling af afgørelser i Advokatnævnet

Advokater ønsker bedre kommunikation af Advokatnævnets arbejde. Det viser en undersøgelse, som Advokatnævnet selv har foretaget.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Når Advokatnævnet træffer en afgørelse, skal den formidles bedre. Det er en af konklusionerne på en undersøgelse, som Advokatnævnet selv har foretaget.

Det skriver Advokatsamfundets branchemagasin, Advokaten.

Undersøgelsens resultat er ifølge Advokaten "positivt", men advokaterne efterspørger bedre formidling og større mulighed for at søge information på nævnets hjemmeside. 

"Der er stor efterspørgsel på formidling af afgørelser og beskrivelser af praksis i Vidensdatabasen, i nyhedsbreve og i Advokaten," siger Mette Green van de Ven, som er sekretariatschef i Advokatnævnet.

Hun tilføjer, at formidling allerede bliver prioriteret, men nævnet fortsat "følge det spor" og i øvrigt vil arbejde på at skabe bedre søgemuligheder i Vidensdatabasen.

Foruden bedre formidling peger undersøgelsen også på, at der er et stort ønske om at kunne kommunikere elektronisk. Det punkt arbejder Advokatnævnet på at imødekomme og er i gang med at udvikle en selvbetjeningsløsning, så indgivelse af klager og den efterfølgende korrespondance kan foregår elektronisk.

Advokatnævnets undersøgelse blev primært gennemført elektronisk ved fremsendelse af spørgeskema til  i slutningen af 2017, og respondenterne var anonyme.

Advokat langer hårdt ud efter Advokatnævnet efter store bøder

Nævnet i dobbelttackling: Frakender advokat hans beskikkelse efter byretsdom

Advokat taber strid med Advokatnævnet om opførsel i arvesag 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også