Advokater vil have skattesager behandlet i færre byretter

Med ny undersøgelse i hånden, der viser, at Skat vinder ni ud af ti sager i byretterne, foreslår skatteadvokater, at skattesager samles på få byretter. Forslaget møder opbakning fra både juridisk tænketank og flere skatteordførere.

Københavns Byret har som den eneste en særlig afdeling for skatte- og afgiftssager. | Foto: Anthon Unger

Skattesager skal samles på få byretter for at få et "skattefagligt miljø", foreslår formand for Advokatsamfundets skatteudvalg, Christian Bachmann, ifølge Berlingske.

Forslaget, der blev bragt op på en konference om retssikkerhed på skatteområdet på Christiansborg i tirsdags, og som følger i hælene på en undersøgelse fra Danske Skatteadvokater, der viser, at staten vinder langt de fleste skattesager, møder opbakning fra tidligere præsident for Sø- og Handelsretten Henrik Rothe, der i dag er tilknyttet den juridiske tænketank Justitia.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

• Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement