Kammeradvokaten og Gorrissen Federspiel tørner sammen i langstrakt skattesag

Igennem 12 år har det tidligere ØK kæmpet med myndighederne og Kammeradvokaten i en skattesag. Selskabets advokat mener, at det er helt unødvendigt at inddrage domstolene.

Skattemyndighederne har anket sag mod det tidligere ØK til landsretten. | Foto: Philip Davali/EB

Der er ingen grund til, at EAC Invest, der er resterne af ØK-koncernen, og skattemyndighederne skal bruge tid og skattekroner i et retsligt slagsmål om en 12 år gammel skattesag, mener advokat for EAC ifølge Berlingske.

Sagen drejer sig kort fortalt om et datterselskab, som ØK havde i Venezuela frem til 2014. EAC har vundet sagen i Skatteankestyrelsen og i Landsskatteretten, men sagen er blevet anket til landsretten, og selskabets advokat Jakob Skaadstrup Andersen, der er partner i Gorrissen Federspiel, oplever, at skattemyndighederne ofte kører sager igennem retssystemet, som ellers kunne afgøres ved skrivebordet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

• Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement