Forbrugervagthund politianmelder BMW Danmark for grøn kampagne

En kampagne, hvor BMW blev markedsført som mindre miljøbelastende end andre biler, var ifølge forbrugerombudsmanden vildledende. I disse år tilføres der flere jurister til kontrol med greenwashing. 
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen politianmelder BMW Danmark for vildledende markedsføring. | Foto: Pr
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen politianmelder BMW Danmark for vildledende markedsføring. | Foto: Pr
Louise Reseke & Rasmus Hadberg Fredsted

Forbrugerombudsmanden slår nu hårdt ned på bilimportøren BMW Danmark, der ifølge vagthunden har pyntet sig med grønne fjer i en reklamekampagne, der kørte på bl.a. Facebook og i outdoorannoncer i 2021 og 2022.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    "Fra en virksomhedsbetragtning har det været en sund proces, men har også givet anledning til flere udtrædelser, end vi normalt ville se," lyder det fra Steen Rode, ledende partner hos Bech-Bruun. | Foto: Nikolai Linares

    Fire partnere forlader Bech-Bruun

    For abonnenter