AdvokatWatch sætter de største advokatfirmaer under lup

Hvilke advokatfirmaer har de bedste hjemmesider målt på relevans, brugervenlighed og troværdighed? Det tester AdvokatWatch i en ny undersøgelse.

De største advokatfirmaer har investeret betydelige beløb i moderne hjemmesider, der skal medvirke til at indfange potentielle kunder.

Men hvilke hjemmesider byder på den bedste brugeroplevelse? Det har AdvokatWatch i samarbejde med analysefirmaerne Usergap og Novicell sat sig for at undersøge via et testpanel.

Analysen skal kortlægge hvilken af syv udvalgte advokatfirmaers hjemmesider, der opleves bedst af nye kunder og hvorfor.

Analysefirmaerne udformer tre opgaver til test-personerne. Det er opgaver, som en kunde ville udføre på hjemmesiderne i den indledende fase, hvor kunden er på udkig efter et advokatfirma. Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt den potentielle kunde oplever hjemmesiderne – altså brugeroplevelsen.

Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på

  • ­Relevans – indholdet opleves som værdiskabende
  • Troværdigt – er det tillidsvækkende
  • Brugervenligt – er det nemt at finde rundt
  • Godt design – er det pænt og tidssvarende
  • Oplevelsen før og efter besøget
  • Vil test-personerne bruge det pågældende advokatfirma?
  • Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden? (svar i fritekst)

Hjemmesider fra syv advokatfirmaer indgår i undersøgelsen:

  • Bech-Bruun
  • Bruun & Hjejle
  • DLA Piper
  • Gorrissen Federspiel
  • Kammeradvokaten
  • Kromann Reumert
  • Plesner

­Usergap tester på 250 testpersoner, som er over 40 år og har over 500.000 kr. i årsindtægt og desuden en videregående uddannnelse.

Mere om undersøgelsen kan læses via dette link.

Hovedkonklusionerne fra undersøgelsen vil blive omtalt af AdvokatWatch i marts.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også