Kompensationsfirmaer sender flere krav mod flyselskaber end nogensinde før

Firmaer, der opkræver penge på vegne af forbrugere, der har fået aflyst deres fly, har fået gang i hjulene igen efter coronakrisen. Der bliver rejst flere krav, men flyselskaber betaler sjældnere, lyder det.
Færre flyvninger under coronaår betød langt færre krav mod flyselskaberne. | Foto: Mads Claus Rasmussen
Færre flyvninger under coronaår betød langt færre krav mod flyselskaberne. | Foto: Mads Claus Rasmussen

Under coronakrisen måtte firmaet Flyhjælp fyre flere ansatte, men denne sommer har firmaer, der hjælper flypassagerer med at opkræve penge, fået travlt. Det sker på baggrund af blandt andet SAS-strejken og kaos i lufthavnene verden over, som har forårsaget aflyste og forsinkede flyafgange.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også