Skattestyrelsen må kun anke dele af nederlag i udbyttesag

En britisk dommer lader kun Skattestyrelsen indbringe en del af den tabte udbyttesag for en højere retsinstans.

De danske skattemyndigheder led i sidste uge et nederlag i udbyttesagen. | Foto: PR/Skattestyrelsen

Skattestyrelsen får kun grønt lys til at indbringe en del af nederlaget i udbyttesagen til en højere retsinstans, skriver Børsen Pro.

Den britiske dommer Andrew Baker, som 27. april besluttede at afvise erstatningssagen mod blandt andre Sanjay Shah, har givet Skattestyrelsen lov til at lade appelretten vurdere, om han har haft ret i dele af sin afvisning.

Ifølge Børsen Pro gælder tilladelsen til at anke dog ikke blandt andet den del af sagen, der er rettet mod Sanjay Shah. Her skal Skattestyrelsen først anmode appelretten om lov til overhovedet at anke.

Samlet mener Skattestyrelsen, at Sanjay Shah, 28 yderligere personer og 79 selskaber uretmæssigt har fået udbetalt udbytteskat af den danske statskasse for 12,7 mia. kr.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FinansWatch.)

Juraprofessorer kritiserer strategi i udbyttesagen: Advokater er åbenlyse vindere

Engelsk domstol afviser dansk milliardkrav i udbyttesag

Medstifter af nyt advokatkontor har flere jern i ilden

Stine Dahl har sat sig for at banke en advokatforretning op, som på sigt skal vokse sig større. Ved siden af er hun konsulent, direktør og medejer af et marketingbureau og podcaster. Men det kan sagtens lade sig gøre, siger advokaten, der har tre børn.