Forbrugerombudsmand møder kritik for at droppe ordet "greenwashing"

”Greenwashing” er en god betegnelse, mener SF og Forbrugerrådet Tænk, efter Forbrugerombudsmanden har valgt at droppe ordet i sin kommunikation. Dansk Erhverv efterlyser opdateret guide.
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup
FREJA CELINE ERIKSEN, LOUISE RESEKE

Da Forbrugerombudsmanden i december udsendte en pressemeddelelse, der indskærpede markedsføringslovens forbud mod vildledning over for fem detailvirksomheder, lød det, at deres ageren var ”greenwashing”. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også