AdvokatWatch

TV 2: Advokatundersøgelse var ikke juridisk set uvildig

Det var en fejl, at advokatundersøgelsen af de interne forhold på TV 2 blev kaldt uvildig. Det var den ikke, lyder det fra programdirektør.

Lotte Lindegaard, programdirektør på TV 2. | Foto: Miklos Szabo/Ritzau Scanpix

Da Lotte Lindegaard, programdirektør på TV 2, i "Go' Aften Live" 7. januar fortalte, at tv-stationen havde hyret advokatfirmaet Norrbom Vinding til at gennemføre den interne kulturundersøgelse på tv-stationen og dermed havde haft "en uvildig part indover", var det en forkert udlægning af undersøgelsen. Det skriver Politiken.

Undersøgelsen, der bl.a. blev brugt som grundlag for at afskedige tv-vært Jes Dorph-Petersen, var nemlig ikke uvildig, og det var en fejl at bruge den term, erkender Lotte Lindegaard.

"I debatten har ordet "uvildig" været brugt til at beskrive karakteren af advokatundersøgelsen, men objektivt set er det ikke en præcis og dermed ikke en korrekt beskrivelse. Det er mere korrekt at sige, at der er gennemført en advokatundersøgelse i samarbejde med en ekstern advokat," siger hun til Politiken.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch.)

Advokatfirma bag ombrust Jes Dorph-undersøgelse udnævner to nye partnere

Advokater og politiker oprørte over Jes Dorph-fyring

Fyret tv-vært kritiserer advokat bag krænkelsesundersøgelse

Mere fra AdvokatWatch

Ugens bedste historier på AdvokatWatch

Der var grå hår, rødt raseri og grønt håb i spalterne i denne uge, hvor AdvokatWatch bragte historier om aldersgrænser i partnerkredse, dyb splittelse hos skatteadvokater og en bæredygtig satsning fra tidligere partner hos Gorrissen Federspiel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier