AdvokatWatch

Debat: Fuld stop for visse advokaters falske markedsføring

Peter Boe Christensen, næstformand i Danske Boligadvokater, mener, at advokater tilsidesætter de advokatetiske regler ved at kalde sig for lokale firmaer uden at have fysisk bemanding på kontorerne. Han vil have Advokatsamfundet ind i kampen, skriver han i dette debatindlæg.

Peter Boe Christensen, næstformand i Danske Boligadvokater, vil have Advokatsamfundet på banen. | Foto: Colourbox

Når advokater designer onlinemarkedsføring for at skaffe kunder, ser vi desværre en del kolleger, som ganske enkelt går langt udover grænsen for, hvad vi mener der er god advokatskik og vælger en vej, som slet ikke lever op til den troværdighed og den standard, som er advokaternes varemærke.

Få minutter på Google og jeg er fremme ved advokatens adresse i Aalborg. Nemt og hurtigt, jeg smutter lige forbi til en snak om mit forestående boligkøb.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AdvokatWatch

Ugens bedste historier på AdvokatWatch

Flere skattesager, en ny bølge af coronaudfordringer og et større fokus på greenwashing kaster mere arbejde af sig for advokater, kunne man læse i AdvokatWatchs spalter i denne uge, som også bød på flere partnerudnævnelser.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier