
Advokatfirmaet Dahl har i sin 2020-strategi sat en målsætning om at blive nummer ét på krydssalg. Det kræver en styrkelse af det tværgående samarbejde mellem advokater, som traditionelt hellere ruger over egne klienter frem for at dele. Økonomiske incitamenter er blandt de værktøjer, der skal fremme krydssalg og samarbejde.
"Krydssalg er en disciplin, som rigtig mange advokatfirmaer er ret dårlige til. Det nemmeste i verden, når man fusionerer, er at tage omkostningssynergier i form af fælles it, fælles HR osv. Det svære er omsætningssynergier, at få advokater til at arbejde sammen om at drive klienterne og spille hinanden stærke. Man skal undgå, at den enkelte advokat sidder hårdt på egne klienter og løser opgaver inden for et speciale, som en kollega ville være fagligt dygtigere til," forklarer Anders Madsen Pedersen, der tror, at økonomiske incitamenter er en af redskaberne til at fremme formålet.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app