Staten skal på udkig efter jurister til nye skattecentre

Til næste år åbner Skattestyrelsen to nye skattecentre i Ringe og Slagelse, der blandt andet skal huse jurister og revisorer.

Skatteminister Morten Bødskov (S) præsenterede 4. juni lokationer for fire nye skattecentre. Næste år opretter styrelsen et skattecenter i Slagelse og i Ringe på Fyn, mens der året efter bliver åbnet skattecentre i Svendborg og Frederikshavn. | Foto: HENNING BAGGER/Henning Bagger / henning bagger

Skattestyrelsen er i færd med at oprettte otte nye skattecentre uden for hovedstadsområdet, og nu har skatteminister Morten Bødskov (S) sat gang i rekrutteringen til de to kommende centre i Ringe og Slagelse. Det skriver TV2 Øst og Fyens.dk.

Centrene står til at åbne næste år, og derfor skal staten blandt andet på udkig efter lokale jurister, revisorer og finansfolk, der skal være med til at drive skattecentrene.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Advokatfuldmægtig udvikler app med barndomsven

Det skal gøres lettere at blive mindet om de frister, man som virksomhed har i forhold til indberetning af skat og årsregnskaber. Det er formålet med en app, som juristen Mansour Bandri og konsulenten Resat Durmisi har udviklet.

Tredjepartsfinansiering af danske retsopgør vækker skepsis

Udenlandske investorer har planer om at investere millionbeløb i danske retsopgør, som de egentlig ikke har part i. De håber på et afkast og mener, de hjælper andre med at få retfærdighed. Andre mener, de snarere er gribbe, der vil profitere på andres ulykke.

IP-rådgiver skifter ud på direktørpost

Tidligere Penta-direktør stopper som topchef i rådgivningsvirksomheden Patrade, der beskæftiger sig med immaterialret. Hans afløser kommer fra kommunikationsbranchen.