AdvokatWatch

DLA blandt de stærkeste advokatbrands i USA

DLA Piper er det sjette stærkeste advokatbrand i USA, viser undersøgelse blandt store, amerikanske virksomheder.

Martin Lavesen, managing partner for DLA Piper i Danmark, kan glæde sig over, at amerikanske virksomheder opfatter DLA som et af de stærkeste advokatbrands. | Foto: DLA Piper PR

Det internationale advokatfirma DLA Piper, som Lett Advokater sidste år blev en del af, er blandt de stærkeste advokatbrands i USA. Det viser en opgørelse fra analysehuset Acritas, der har spurgt 600 juridiske ledere i store, amerikanske virksomheder og 176 chefjurister uden for USA om deres opfattelse af advokatvirksomheder i USA.

DLA Piper kommer på en sjette plads ud af 20 advokathuse på listen. Jones Day, Skadden og Latham & Watkins tager de første pladser på listen.

Det er syvende gang, Acitas undersøger advokathusenes omdømme, og for første gang har firmaet også spurgt til opfattelsen af alternative, juridiske udbydere, dvs. nichefirmaer der er specialiseret i områder som kontraktgennemgang, dokumenthåndtering og database-søgning, ofte med hjælp fra digitale værktøjer.

"Mens de stadig ikke er så stærke som advokatfirmaernes brands, så ser de juridiske afdelinger dem (de alternative levereandører, red.) som dem, der driver innovationen i nogle markeder," hedder det i Acritas analyse. Ifølge mediehuset Thomson Reuters bruger over halvdelen af de amerikanske advokatkontorer i dag en alternativ tjeneste til mindst én type opgaver.

"For øjeblikket har advokatfirmaerne stadig en rigere brand-profil. De opfattes som autoriteter på mange flere ekspertise-områder, mens den aktuelle fordel for de alternative firmaer cirkulerer om teknologi og proces-effektivitet," siger Lizzy Duffy, direktør i Acritas i USA.

Accura-partnere optaget i international "Hall of Fame" 

Klar Advokater går efter at blive virksomhedernes favorit

ATP om valg af DLA: Vores valgmuligheder har været begrænsede 

Mere fra AdvokatWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier