Juristernes forbund er havnet i tvist om slogan

”Et arbejdsliv i bevægelse”, lyder det i et slogan, som Finansforbundet har benyttet sig af siden efteråret 2020.
Men nu er samme slogan tonet frem i en ny kampagne for fagforeningen Djøf, og det er faldet områdechef for kommunikation og markedsføring i Finansforbundet, Rasmus Breum Mariegaard, for brystet, skriver mediet Markedsføring.
”[...] Finansforbundets medlemmer er jo bl.a. bankansatte, der er vant til at låne penge og værdier ud. Men ligesom de andre ting, som vores medlemmer låner ud, så håber vi da, at Djøf vil levere sloganet tilbage, når de er færdige med den her lancering,” siger han blandt andet.
Bjarne Spellerberg, der er adm. direktør i bureauet bag Djøf-kampagnen, Boye & Spellerberg, afviser kritikken og siger, at sloganet mere er en overskrift på tværs af en række aktiviteter.
(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FinansWatch.)
Advokater får for første gang plads i formandskabet i Djøf
Djøf laver formandsrokade – ny formand vil give fagforeningen mere kant