AdvokatWatch

Forbrugerrådet undrer sig efter tavshed fra domstolene i gældsskandale

Det er en meget svær opgave for kunderne at kigge bankerne efter i kortene, når det kommer til inkassosager, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk, der mener, at domstolene har et ansvar for at faktatjekke bankernes oplysninger.

Morten Bruun Pedersen, cheføkonom i Forbrugerrådet Tænk. | Foto: PR

Det er ikke til at vide, om der i retssystemet har været faktatjek af de fejlagtige gældsoplysninger, som Danske Bank har leveret til brug i inkassosager mod sine kunder, og det undrer Forbrugerrådet Tænk.

Her peger man på, at det er svært – hvis ikke umuligt – for almindelige kunder selv at holde styr på regler om forældelsesfrister for gammel gæld.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AdvokatWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AdvokatWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier