AdvokatWatch

Større bøder for brud på markedsføringslov genner klienter i favnen på advokater

Advokater mærker større fokus på markedsføringsregler fra virksomheder, efter to højesteretsdomme har lagt kimen til et betydeligt øget bødeniveau. Det kaster arbejde af sig til både specialistkontor og topadvokatfirma.

Jane Frederikke Land var med til at stifte Liga Advokater i 2018. | Foto: PR

Flere slagkraftige dask med bødehammeren, når virksomheder skvatter i markedsføringsreglerne, giver travlhed hos advokater.

I foråret blev forsikringsselskabet Alka idømt en rekordbøde på knap 17 mio. kr. for vildledende markedsføring, og det er blot det mest markante eksempel på en generel tendens med større bøder, mener advokater med speciale på området.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AdvokatWatch

Ugens bedste historier på AdvokatWatch

Flere skattesager, en ny bølge af coronaudfordringer og et større fokus på greenwashing kaster mere arbejde af sig for advokater, kunne man læse i AdvokatWatchs spalter i denne uge, som også bød på flere partnerudnævnelser.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier