AdvokatWatch

Deloitte vil skille sig af med kunder for at holde på egne ansatte

Deloitte ser sig nødsaget til at skære nogle af de mest tidskrævende kunder fra. Den usædvanlige strategi er et forsøg på at gøre op med en syg arbejdskultur, hvor revisionshusene maser de ansatte revisorer helt flade og efterfølgende mister dem.

Deloittes øverste chef, Anders Dons, er indforstået med, at det kan koste indtjening, at revisionsforretningen skal rydde op i kundekartoteket. Men det vigtigste er at beholde de gode folk. | Foto: Gregers Tycho/ERH

Revisionsforretningen i landets største rådgiverkoncern, Deloitte, har haft et forrygende regnskabsår indtil nu i år, og det er væltet ind med corona-opgaver.

Så forrygende, at det er gået alt for stærkt, og nu skal der rebes sejl på den mest dramatiske måde: Der skal skæres kunder fra udelukkende af hensyn til medarbejdernes ve og vel, lyder meldingen fra chef for Deloittes store revisionsben.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AdvokatWatch

Firmaer tørner sammen i strid om ordet "legaltech"

”Jeg troede lidt, det var en joke,” siger medstifter af firma, der er sagsøgt for at bruge ordet ”legaltech”. Sagen, der i øjeblikket kører ved Sø- og Handelsretten, kan få betydning for resten af branchen, vurderer advokat med speciale i immaterialret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

AdvokatWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier